Z hľadiska tematiky u autora dominuje rôzna forma zátišia. Tento motív sa prejaví i u ďalších vystavovaných fotografov, ktorí v 70. a 80. rokoch minulého storočia nasledovali jeho odkaz. Za osobne najsilnejšiu sériu Svobodových fotografií považujem "Milostné odpoledne" intimitu evokuúci výjav ženskej hlavy s dlhými vlasmi spočívajúci na posteli.
Samotný názov výstavy navodzuje kritický postoj autora k vnímaniu "akademickej" fotografiie vtedajšieho obdobia. Svoboda si svoje fotky fotil, občas na nich zámerne nechával kazy a nepoužíval rámy.
Posledný zmienený fakt ovplynil i výstavný koncept. Na zemi boli nalepené čierne pásky, za ktoré návštevníci nesmeli vstupovať. Vzhľadom na drobné písmo na popiskoch to nebolo úplne najlepšie riešenie. Rovnako ako umiestnenie fotografií, ktoré mohli byť vo väčšej výške.
Veľmi kladne hodnotím obsahovú stránku výstavy. Návštevníci okrem Svobodových "oficiálnych"diel majú možnosť nahliadnuť do súkromia autora a spraviť si tak detailnejší obraz o jeho živote.
Žádné komentáře:
Okomentovat